ZamknijUŻYWAMY PLIKÓW COOKIES,

by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Menu

Materiały dotyczące dostawy wozów dalekiego rozpoznania o kr. „ŻMIJA”

14.11.2017

W nawiązaniu do naszego wcześniejszego oświadczenia w sprawie publikacji RMF FM z dnia 14.11.17 na temat naszego udziału w postępowaniu na dostawę pojazdów dalekiego rozpoznania „Żmija”, prezentujemy Państwu wyciągi z dokumentów wewnętrznych oraz chronologię zdarzeń. W załączonej korespondencji usunięto fragmenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa.

1. Inspektorat Uzbrojenia w dniu 23.03.2015r. ogłosił postępowanie na dostawę pojazdów dalekiego rozpoznania ŻMIJA.

2. Zarząd WZM S.A. poinformował PGZ S.A., że do postępowania przystąpi z podmiotem zagranicznym (ST Kinetics).

3. W dniu 13.05.2016r. Konsorcjum przekazało do Inspektoratu Uzbrojenia wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu z informacją, że będzie wykorzystywało pojazd SPIDER producenta ST Kinetics.

4. Od czerwca 2015r. WZM S.A. rozpoczął negocjacje umowy licencyjnej na dostawy pojazdów SPIDER na licencji ST Kinetics.

5. Podczas przeglądania dokumentacji technicznej i prac nad umową licencyjną WZM S.A. poinformował PGZ S.A., że pojawiły się problemy natury technicznej dot. pojazdów SPIDER.

6. W dniu 23.03.2016r. IU przekazał SIWZ. Z dokumentów wynikała, że pojazd musi być wyposażony w systemy, których pojazd SPIDER w ówczesnym momencie nie posiadał a ich implementacja pociągnęłaby za sobą dodatkowe koszty.

7. W dniu 29.09.2016r. WZM S.A. przekazał pismo w którym wskazało koncepcję wyboru nowych podzespołów pojazdu. Dodatkowo zaznaczono, że projekt „nie wpisuje się w obecnie posiadane i cały czas rozszerzane kompetencje WZM S.A.”. Spółka wskazała również, że „[…]wdrożenie produkcji 118 sztuk pojazdu „Żmija” 1.7 t. do tak ukształtowanego zakładu jest ekonomicznie nieuzasadnione”.

8. PGZ S.A. w dniu 10.10.2016 r. przekazał WZM S.A. pismo nr PGZ/KK/1857/16 gdzie wskazało kolejne kroki w postepowaniu.

9. WZM S.A. w piśmie nr DN-01-16-0109-00-00 z dnia 14.10.2016r oświadczył, że udział w postępowaniu ze względu na koszty przygotowania prototypu jest ryzykowny finansowo i nie daje gwarancji na wygranie postepowania.

10. WZM S.A. w piśmie nr NB-01-16-0371-00-00 z dnia 29.11.2016r. informowało, że nie będzie prowadzić inwestycji w zakresie pojazdu „Żmija”. Gdyż wiąże się to z ryzykiem dla WZM S.A. a nie ma gwarancji czy Konsorcjum PGZ S.A./ WZM S.A. przedmiotowe postepowanie wygra. Na koniec pisma WZM S.A. informuje o możliwości wystąpienia z postępowania na rzecz innego podmiotu.

11. Decyzja o rezygnacji z udziału w postępowaniu przetargowym została podjęta na poziomie komórki merytorycznej, tj. pilotującego sprawę Biura Platform Lądowych na przełomie 2016/ 2017 roku. Powodem decyzji o nieskładaniu oferty były rekomendacje konsorcjanta czyli Wojskowych Zakładów Mechanicznych S.A. z Poznania wskazujące na fakt, iż udział w projekcie Żmija w oczekiwanym przez zamawiającego kształcie wiązać się będzie ze stratami finansowymi dla spółki. 

powrót do listy aktualności

Kontakt

Rzecznik Prasowy PGZ S.A.

rzecznik@pgzsa.pl

ul. Nowy Świat 4a 
00-497 Warszawa



Najnowsze informacje z PGZ prosto na Twoją skrzynkę

Materiały korporacyjne i zdjęcia do pobrania